פרופ' משה ישראלאשוילי

אמריטוס בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך אמריטוס
פרופ' משה ישראלאשוילי
טלפון פנימי: 03-6408171
משרד: שרת, 345

קורות חיים

השכלה

1972   ב.א.  פסיכולוגיה (תוכנית מורחבת), אוניברסיטת בר אילן

1980   מ.א., פסיכולוגיה חברתית, אוניברסיטת תל אביב (בהצטיינות)

1990  ד"ר פסיכולוגיה חברתית, אוניברסיטת תל אביב

 

ניסיון מקצועי

1972-1982  חוקר וראש מדור מחקר, מחלקת מדעי ההתנהגות, צה"ל

1983-1989 אחראי הערכה, הפרויקט לקידום מתבגרים מאזורי רווחה בניהולו של פרופ' משה סמילנסקי, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת תל אביב,

1997-1999 מזכיר האגודה למניעת התאבדויות בישראל

מאז 2000  נציג ישראל בקרן קליפורד-בירס, למניעה של מחלות נפש

 

ניסיון אקדמי

1997-1989 מרצה בביה"ס לחינוך, אוניברסיטת תל אביב

1992-2002 מרצה אורח, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן

מאז 1997  מרצה בכיר עם קביעות, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת תל אביב

מאז 2007  פרופסור חבר, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת תל אביב

2004-2008 ראש החוג להיבטים התפתחותיים בחינוך, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת תל אביב

 

הוראת קורסים

סוגיות בתיאוריות בייעוץ, תוכניות מניעה וחיסון, התלמיד במערכת החינוכית: היבטים התפתחותיים, מהתבגרות לבגרות, מחקרים בייעוץ וחינוך מיוחד, הסתגלות חיובית

 

תחומי מחקר והוראה

 

תחומי מחקר: הסתגלות ואי הסתגלות למערכות חדשות, תכניות מניעה וחיסון וצדק בינאישי

 

תחומי הוראה: ייעוץ חינוכי

 

פרסומים נבחרים

פרסומים (רשימה חלקית)

אמסלם, ע. וישראלאשוילי, מ. (2001). עמדות מתבגרים והורים, ילידי ישראל וחבר העמים, כלפי השירות הצבאי. הייעוץ החינוכי, 10, 132-151.

ברודאי, א. וישראלאשוילי, מ.  (2002). עבודה קבוצתית עם מתבגרים . בתוך: ל. קטן וח. סופר (עורכות). עבודה קבוצתית. בחברה רב-תרבותית: מפגש ושוני (עמ' 129-149). תל אביב: צריקובר.

גלעד-שלום, ע. וישראלאשוילי, מ. (1999). הנטייה לשימור והנטייה לשילוח בקרב הורים של מתבגרים העומדים בפני גיוס – השוואה בין משפחה רגילה למשפחת משרתי קבע.  הייעוץ החינוכי, 7, 101-120.

הרמלין, ת. וישראלאשוילי, מ. (2000). התערבות מניעתית בקרב הורים של תלמידי כיתות י"ב העומדים בפני גיוס לצבא. בתוך: א. קלינגמן, ע. רביב, וב. שטיין (עורכים). ילדים במצבי לחץ וחירום: מאפיינים והתערבויות פסיכולוגיות. ירושלים: משרד החינוך: שרות פסיכולוגי-ייעוצי.

ישראלאשוילי מ.  (1995). המעבר אל השרות הצבאי. בתוך: א. זיו.  הגיל הלא רגיל.  (מהדורה שניה). (עמ' 158-138 ).  תל אביב: פפירוס.

ישראלאשוילי, מ. (1992). סיבוב חד: מודל למעורבות היועץ החינוכי בהכנת תלמידים לקראת השירות הצבאי. תל אביב: רמות.

ישראלאשוילי, מ. (1994). עמדות מתבגרים כלפי השירות הצבאי בעקבות מלחמת המפרץ. פסיכולוגיה, 4, 109-114.

ישראלאשוילי, מ. (1995). השימוש לרעה בסמים במהלך השירות הצבאי. בתוך: ד. גרין (עורך). השימוש לרעה בסמים בישראל. (עמ' 186-171). ירושלים: הרשות ללוחמה בסמים.

ישראלאשוילי, מ. (1999). עמדות הורים, מורים, תלמידים ויועצים כלפי תוכניות מניעה. עיונים בחינוך, 4, 119-132.

ישראלאשוילי, מ. (2002). כישורי חיים איום או אתגר ?. אצל: נ. מסלובטי  וי. עירם (עורכים). חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים. תל אביב: רמות.

 ישראלאשוילי, מ. (2002). תדירות המיפגש עם אירועי חיים מעוררי לחץ בקרב תלמידים בישראל. הייעוץ החינוכי, 11, 89-99.

ישראלאשוילי, מ. ואדי-רקח, א.(2009). העמקת האופק הלימודי: ניסיון לטיפוח מצוינוּת בגיל ההתבגרות. בתוך י. קשתי, ד. נבו וי. דרור (עורכים), הערכה, חינוך יהודי ותולדות החינוך: אסופה לזכרו של פרופ' אריה לוי (עמ' 355-382). תל אביב: אוניברסיטת תל אביב.

ישראלאשוילי, מ. וטאובמן בן-ארי, א. (1997). הכנת תלמידים לשירות הצבאי: הערכה ראשונית. מגמות, ל"ח, 408-420.

ישראלאשוילי, מ. ולבבי,ח. (2002). אסיפת הורים אחרת. הייעוץ החינוכי, 11, 230-236.

שיין, ס., רונן, ת. וישראלאשוילי, מ. (1998). השפעת המעבר מגן הילדים לבית הספר על תחושות השליטה עצמית של ילדים. הייעוץ החינוכי, 7, 101-120.

 

Gesser-Edelsburg, A., Guttman, N., & Israelashvili, M. (2010). Using drama to challenge secondary delegitimation related to the Israeli-Palestinian conflict: An Entertainment-Education study of viewers’ responses. Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology, 16, 253–274.

Goldberg, S., & Israelashvili, M. (2010). Stress, coping and adjustment upon transition to junior-high school. In K. Moore & P. Buchwald (Eds.), Stress and Anxiety: Application to Adolescence, Job Stress and Personality (pp.10-19). Berlin: Logos.Verlag.

Guttman, N., Gesser-Edelsburg, A., & Israealshvilli, M. (2008). The paradox of realism and "Authenticity" in Entertainment-Education:  A study of adolescents' views about Anti-Drug dramas. Health Communication, 23, 128-141.

Israelashvili, M. (1997).  School Adjustment, school membership and adolescents’ future expectations.  Journal of Adolescence, 20, 525-535.

Israelashvili, M. (1997).  Situational determinants of students' feelings of injustice.  Elementary School Guidance & Counseling, 31, 283-292.

Israelashvili, M. (1998).  Preventive school counseling: A stress inoculation perspective, Professional School Counseling, 5, 21-25.

Israelashvili, M. (1999). Adolescents’ help-seeking behavior in times of community crisis. International Journal for the Advancement of Counselling, 21, 87-96.

Israelashvili, M. (2002). Fostering adolescents’ coping skills – An Action Theory approach. Canadian Journal of Counselling, 36, 211-220.

Israelashvili, M. (2002). Inoculation as a third paradigm in mental health promotion. International Journal for Mental Health Promotion, 4, 34-40.

Israelashvili, M. (2004). Small kids and big challenges: Resilience promotion in the young age. In E. Frydenberg (Ed.). Thriving, surviving or going under: Coping with everyday lives (pp. 167-188).  Greenwich, CT : Information Age Publishing Inc.

Israelashvili, M. (2008). From Acquaintance to Engagement: Support in Confronting Primary Prevention Hassles. Journal of Primary Prevention. 29, 403-412

Israelashvili, M., & Benjamin, B. A. (2009). "Context and Diversity in the Provision of Counseling Services in Israel". In P. Heppner, .S. Ægisdóttir, A. Leung, K. Norsworthy and L. Greenstein (Eds.), Handbook of Cross-Cultural Counseling: Cultural Assumptions and Practices Worldwide. (pp. 449-464). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

Israelashvili, M., & Goren, B. (2007). A battlefield within a battlefield: Some reflections on gender issues in Israel. In S. Hansen (Ed.), Born Free Project Update. Twin Cities: University of Minnesota. http://sunnyhansenbornfree.com/ISRAEL.html.

Israelashvili, M., & Ishiyama, I. F. (2008). Positive and negative emotions related to seeking help from a school counselor. Advances in School Mental Health Promotion, 1, 5-13.

Israelashvili, M., & Wegman-Rozi, O. (2007).  Effectiveness of preparing 12th graders for mandatory military service. Military Psychology, 19, 175-196.

Israelashvili, M., (2005).  Staying normal in an abnormal world:  Reflections on mental health counseling from an Israeli point of view. Journal of Mental Health Counseling, 27, 238-247.

Israelashvili, M., Gilad-Osovitzki, S., & Asherov, J. (2006). Female Adolescents' Suicidal Behavior and Mothers' Ways of Coping. Journal of Mental Health, 15, 533-542.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>