ד"ר אלנה [אילנה] דובובי

סגל אקדמי בכיר בחוג למדעי האחיות כללי
חוג למדעי האחיות כללי סגל אקדמי בכיר

מידע כללי

ד״ר אילנה דובובי היא מרצה בכירה בחוג למדעי האחיות, בבית ספר למקצועות הבריאות, פקולטה לרפואה ומדעי הבריאות. 

ד"ר אילנה דובובי היא אחות מוסמכת (RN), אשר בעקבות התשוקה שלה להבנת תהליכי למידה, עיצוב וטכנולוגיה המשיכה ללימודי דוקטורט בחינוך, בחוג למדעי הלמידה וההוראה באוניברסיטת חיפה. לאחר הדוקטורט, השלימה שני פוסט-דוקטורטים: הראשון במחלקה לטכנולוגיות למידה ומדעי הלמידה באוניברסיטת Utah State והשני בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. לאחרונה, השלימה גם לימודים במדעי הנתונים עם התמחות בלמידת מכונה באוניברסיטת בר-אילן, מה שהעשיר את מומחיותה בשיטות חישוב מתקדמות.

מחקריה של אילנה משלבים תיאוריות ממדעי הלמידה, מדעי הרפואה וטכנולוגיות חינוך. בשנים האחרונות, מחקריה הורחבו לכלול גם מדעי הנתונים ובינה מלאכותית (AI), תוך התמקדות בפוטנציאל השינוי שהם מביאים לעולמות הבריאות והחינוך הדיגיטלי. אילנה משלבת שיטות חישוב מתקדמות, כולל למידת מכונה וניתוח מבוסס AI, לפיתוח טכנולוגיות חינוכיות מותאמות אישית למדע ובריאות. תחומי העניין המרכזיים שלה עוסקים בסוגיות מדעיות הקשורות לבריאות, ובחקר האופן שבו טכנולוגיות חינוכיות ובינה מלאכותית יכולות לשנות את פיתוח הסכמות המכניסטיות, תהליכי הלמידה הקוגניטיביים והרגשיים של מטופלים, סטודנטים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות, על מנת לשפר את תוצאות הבריאות ובטיחות המטופלים.

תחומי מחקר

  1. עיצוב ופיתוח טכנולוגיות למידה ממוחשבות: סימולציות וירטאוליות (כגון מציאות מדומה), סביבות למידה אינטראקטיביות, משחקי למידה ומודלים ממוחשבים.
  2. בחינת תהליכי למידה עם טכנולוגיות, בפרט היבטים רגשיים וקוגניטיביים של למידה. הערכה של תהליכי למידה באמצעות ניתוח שיח, ראיונות, שאלונים, ומדדים ביופיזיקליים.
  3. פיתוח של כלי למידה דיגיטליים לשיפור הדרכת מטופל והיענות לטיפול, ובחינת ההשלכות לתוצאי הבריאות.
  4. שילוב של פדגוגיות למידה מגוונות בתרגול סטודנטים וצוותים ממקצועות הבריאות והרפואה.
  5. אוריינות דיגיטלית, אוריינות מדעית, אוריינות חישובית  - השפעתם על תהליך קבלת החלטות, ניהול סימפטומים והיענות לטיפול בקרב מטופלים ומשפחותיהם. 
  6. מדדים פסיכופיזיולוגיים של תהליכי למידה: חקר נתונים רב-מודליים (מוליכות חשמלית של העור, מעקב עיניים וניתוח הבעות פנים) להבנת המעורבות הקוגניטיבית, הרגשית וההתנהגותית
  7. בינה מלאכותית בחינוך: שילוב למידת מכונה ומודלים של שפה גדולה (LLMs) לשיפור למידה מותאמת אישית ועיצוב הדרכה
  8. בריאות דיגיטלית: חדשנות בכלים מבוססי בינה מלאכותית לחינוך בריאותי, בטיחות מטופלים וניהול סימפטומים

פרסומים

 

Publications:

Dubovi, I., Levy, S.T. & Dagan, E. (2015).  The Contribution of Computerized Simulation to Medication Dosage Calculation Skills. Guf Yeda, 13, 4-12.  (in Hebrew, included in the VATAT list).

 

Dubovi I, Levy ST, & Dagan E. (2017). Now I know how! The learning process of medication administration among1. nursing students with non-immersive desktop virtual reality simulation. Computers & Education, 113, 16-27.     

                                                                 

Dubovi I, Dagan E, Sader-Mazbar O, Nasar L, & Levy ST. (2018). Nursing Students Learning the Pharmacology of Diabetes Mellitus with Complexity-Based Computerized Models: A Quasi-Experimental Study. Nurse Education Today, 61, 175-181.  

                                                                           

Levy S.T, Peleg R, Ofeck E, Tabor N, Dubovi I, Bluestein S, & Ben-Zur H. (2018). Designing for discovery learning of complexity principles of congestion by driving together in the traffic Jams simulation. Instructional Science, 46, 105-132.  

                                                                                                          

Dubovi I. (2018). Designing for online computer-based clinical simulations: evaluation of instructional approaches. Nurse Education Today, 69; 67-73

 

Dubovi I, Levy, S.T. & Dagan, E. (2018). Situated Simulation Based Learning Environment to Improve Proportional Reasoning in Nursing Students.  International Journal of Science and Mathematics Education, 1-19.  

 

Dagan, E., Dubovi, I., Levy, M., ZuckermanLevin, N., & Levy, S. T. (2019). Adherence to diabetes care: knowledge of biochemical processes has a high impact on glycemic control among adolescents with type1 diabetes. Journal of Advanced Nursing.‏   

  

Dubovi, I. (2019). Online Computer-Based Clinical Simulations: The Role of Visualizations. Clinical Simulation in Nursing33, 35-41.‏     

 

Dubovi, I., & Lee, V. R. (2019). Instructional support for learning with agent-based simulations: A tale of vicarious and guided exploration learning approaches. Computers & Education142.

 

Lee, V. R., & Dubovi, I. (2019). At Home With Data: Family Engagements With Data Involved in Type 1 Diabetes Management. Journal of the Learning Sciences, 1-21.‏

 

Dubovi, I., Levy, S. T., Levy, M., Zuckerman Levin, N., & Dagan, E. (2020). Glycemic control in adolescents with type 1 diabetes: Are computerized simulations effective learning tools? Pediatric Diabeteshttps://doi.org/10.1111/pedi.12974  

 

DuboviI., & Tabak, I. (2020). An empirical analysis of knowledge co-construction in YouTube comments. Computers & Education, 103939. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103939

 

Amit Aharon, A.,  Ruban, A.,  & Dubovi, I. (2020). Knowledge and information credibility evaluation strategies regarding COVID-19: A cross-sectional study. Nursing Outlook. https://doi.org/10.1016/j.outlook.2020.09.001

 

Aharon, A. A., Dubovi, I., & Ruban, A. Differences in mental health and health-related quality of life between the Israeli and Italian population during a COVID-19 quarantine. Quality of Life Research, 1-10. https://doi.org/10.1007/s11136-020-02746-5

 

Dubovi, I., & Tabak, I. (2021). Interactions between emotional and cognitive engagement with science on YouTube. Public Understanding of Science, 0963662521990848.‏ https://doi.org/10.1177/0963662521990848 

 

Dubovi, I. (2022). Cognitive and emotional engagement while learning with VR: The perspective of multimodal methodology. Computers & Education, 104495. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104495

 

Dubovi, I. (2022). Learning with virtual reality simulations: direct versus vicarious instructional experience. Interactive Learning Environments, 1-13.  https://doi.org/10.1080/10494820.2022.2042313

 

Dubovi, I., Ruban, A., & Amit Aharon, A. (2022). The Role of Science-Based Knowledge on the SARS-CoV-2 Virus in Reducing COVID-19-Induced Anxiety among Nurses. International Journal of Environmental Research and Public Health19(12), 7070. https://doi.org/10.3390/ijerph19127070 

 

Dubovi, I., & Itzhaki, M. (2022). Playing the Role of a Nurse in a Virtual Reality Simulation: A Safe Environment for Emotion Management. Nurse Educator, 10-1097.‏doi: 10.1097/NNE.0000000000001269

 

Dubovi, I. & Adler., I.  (2022) The impact of COVID-19 induced anxiety on students’ engagement while learning with online computer-based simulations: the mediating role of boredom. Interactive Learning Environments. DOI: https://doi.org/10.1080/10494820.2022.2100427

 

Liberman, L., & Dubovi, I. (2022). The effect of the modality principle to support learning with virtual reality: An eyetracking and electrodermal activity study. Journal of Computer Assisted Learning.‏ https://doi.org/10.1111/jcal.12763

 

Tabak, I., &  Dubovi, I. (2023).  What drives the public's use of data? The mediating role of trust in science and data literacy in functional scientific reasoning concerning COVID-19. Science Education,  1– 30. https://doi.org/10.1002/sce.21789

 

Dubovi. I. (2023). Facial expressions capturing emotional engagement while learning with desktop VR: the impact of emotional regulation and personality traits. Interactive Learning Environments. DOI: https://doi.org/10.1080/10494820.2023.2208173

 

Borer, H., & Dubovi, I. (2023). Fostering childbirth education on upright positions and mobility during labor in nulliparous women. BMC Pregnancy and Childbirth, 23(1), 870. DOI: https://doi.org/10.1186/s12884-023-06166-4

 

Merav Siani, Ilana Dubovi, Anna Borushko & Michal Haskel-Ittah (2024) Teaching immunology in the 21st century: a scoping review of emerging challenges and strategies, International Journal of Science Education, DOI: https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2300380

 

Saban, M., & Dubovi, I. (2024). A comparative vignette study: Evaluating the potential role of a generative AI model in enhancing clinical decision‐making in nursing. Journal of Advanced Nursinghttps://doi.org/10.1111/jan.16101 

Grants & Awards:   

Years

Grants / Awards

Other Researchers

Granted by Institute/Company

Title and Total Amount

2015-2018

Grant, Co-PI

PI- Efrat Dagan, PhD and

Co-PI Sharona T. Levy, PhD

Ministry of Health, Chief Scientist

The Impact of computerized simulations on knowledge and decision-making, and balance indices in adolescence with diabetes mellitus type I 

2019

Award

 

American Educational Research Association (AERA-2019)

New Investigator Award; Education in the Professions

2019-2020

PI

 

2019 Sigma/NLN Research Grant Award

Comparison of Learning with Virtual-Reality Simulation Versus Mannequin-Based Simulation to Roadmap the Role of Physical and Digital Simulated Experiences in Nursing Education
 
2020- 2021 PI   Joy Neuro-Wellness Research grant  Surprise and Engagement: What multimodal data can tell us about positive emotions while interacting with VR’s visual and tactile stimuli
2020-2021 PI

Co-PI Orit Karnieli-Miller

Faculty of Medicine Collaborative Grant, Tel-Aviv University

Educational technology to promote shared clinician-patient decision-making among patients with diabetes 
2022-2024 PI

Co-PI Michal  Haskel Ittah

The Israel National Institute For Health Policy Research

Digital health delivery of patient education: a case study of symptom self-management during cancer treatment 
2023-2024 PI   Ministry of Defence Multimodal automated data channels to improve engagement during learning and training

 

                                              

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>