ד"ר דורית רדליך עמירב

עמית הוראה בחוג לריפוי בעיסוק
עמית הוראה בדיקאנט הסטודנטים
חוג לריפוי בעיסוק עמית הוראה
ד"ר דורית רדליך עמירב
טלפון פנימי: 03-6405438
משרד: מקצוע הבריאות, 319

מידע כללי

דורית רדליך-עמירב היא ראש המסלול הייעודי לבריאות הנפש בתואר שני בריפוי בעיסוק. בעלת ניסיון קליני של למעלה מעשרים שנה בטיפול ושיקום אוכלוסיות בריאות הנפש ובני משפחותיהם. ניהלה הוסטלים בקהילה לאוכלוסייה זו ושימשה כמדריכה מקצועית לאנשי מקצוע במסגרות שונות בקהילה. בתואר שני היא חקרה תקווה אצל בני משפחה של ילדים המתמודדים עם מגבלה נפשית קשה, לפני ואחרי קורס פסיכו-חינוכי ("קשת") וגילתה בעצמה תשוקה מעמיקה לדעת יותר על תקווה. לאחרונה, סיימה את הדוקטורט במחלקה לרפואה שיקומית באוניברסיטת אלברטה, אדמונטון, קנדה. במחקר שלה בדקה תקווה בקרב אימהות פלסטיניות וישראליות לילדים בוגרים המתמודדים עם מגבלה נפשית בסביבה של סכסוך חברתי-פוליטי.  

 

קורות חיים

דורית סיימה תואר ראשון ושני באוניברסיטת חיפה ותואר שלישי באוניברסיטה של אלברטה בקנדה. את דרכה המקצועית החלה כמרפאה בעיסוק בבי"ח רמב"ם בחיפה וכמרפאה בעיסוק בהוסטל לבריאות הנפש בקהילה. תוך כדי ניהול מסגרות שיקום שונות, למדה והשתלמה בתחומי ניהול, הדרכה והתערבויות שונות בבריאות הנפש. 

 

EDUCATION

                       PhD in Rehabilitation Science - 2018

Faculty of Rehabilitation Medicine, University of Alberta, Edmonton, Canada

Dissertation: In the Face of Socio-Political Conflict: Mothers’

Experiences of Hope Alongside Adult Children with Mental Illnesses

2007   -  Master of Science in Occupational Therapy, Thesis track

Haifa University, Israel. Thesis: The degree of hope among family members of people with psychiatric illness: the influence of the Keshet program (promotion, cooperation, communication) Dynamic cognitive course.

1997  -   Bachelor of Arts in Occupational Therapy Haifa University, Israel

1994   -   Bachelor of social sciences and the humanities Open University

(graduated with B.A.).

תחומי מחקר

התקווה היא אחת מיסודות החוויה האנושית של האדם. התקווה היא גם תהליך וגם תוצר ולמרות שמשתמשים בה בהווה היא גם מכוונת לעתיד. התקווה חשובה ביותר בתהליך ההחלמה של מתמודדים בקהילה, בני משפחה ואנשי מקצוע. שיח של תקווה, אמצעים להעלאת תקווה ויישומים של תקווה הם נושאים חיוניים בבריאות הנפש. בין השאר, ד"ר דורית רדליך-עמירב מתעניינת בתחומי המחקר הבאים:

 

  • אמצעים להעלאת תקווה באוכלוסיות שונות
  • שפה של תקווה
  • יישומי תקווה
  • עיסוקים, רוחניות ותקווה
  • תקווה בין דורית
  • כלי מדידה של תקווה
  • הקשר בין תקווה ומצבים קשים (מחלת נפש, חיים בצל מלחמה)

 

פרסומים

 

Dorit Redlich-Amirav, Levi J. Ansell, Madisen Harrison, Kasara Lynn Norrena, & Armijo-Olivo, S. (2018). Psychometric Properties of Hope Scales: A Systematic Review. International Journal of Clinical Practice, e13213.

Menon, J., Redlich-Amirav, D., Saleh, M., & Kubota, H. (2015). Embracing Lived Multiplicities as Beginning Narrative Inquirers. Creative Approaches to Research, 8(3), 80-101.

Kubota, H., Menon, J., Redlich-Amirav, D. & Saleh, M. (2015). A Narrative Conception of Professional Development as a Nested Community. LEARNing Landscapes, 9 (1), 161-176.

Redlich-Amirav, D. & Higginbottom, G. (2014). New emerging technologies in qualitative research. The Qualitative Report, 19 (How To Article 12), 1-14. Retrieved from http://www.nova.edu/ssss/QR/QR19/redlich-amirav12.pdf.

Hadas-Lidor N, Weiss P, & Redlich D. (2011). "Keshet": enhancing cognitive communication skills in families. Psychiatr Serv. 2011, 62(5), 562.

Redlich, D., Hadas-Lidor, N., Weiss, P., & Amirav, I. (2010). Mediated learning experience (MLE) intervention increases hope of family members coping with a relative with severe mental illness. Community Mental Health Journal, 46, 409–415.

Hadas-Lidor, N., Redlich, D., & Weiss, P. (2009). Towards better communication in a family with a person with psychiatric disability. (Hebrew) Psychiatric Medicine, 3.

Hadas-Lidor, N., Redlich, D., & Weiss, P. (2007). Promotion, sharing and communication: A unique intervention model for families of the mentally impaired in an academic KESHET course. (Hebrew) Medic – Psychiatry Quarterly, 3 (February-April).

Redlich, D., & Shroyer, N. (2006). Person-Environment- Occupation and Performance (PEOP): The 2005 Occupational Model (Hebrew). Israeli Journal of Occupational therapy, 15(2).

 

BOOK CHAPTERS

Redlich-Amirav, D., Larsen, D. & Armijo-Olivo, S. (2016). Evaluation of Original Hope Scales: A Critical Review. In R. M. Watson (Ed.). Spin Cycle eBook. pp. 123-137. Inter-Disciplinary Press: Oxford, United Kingdom.

Redlich-Amirav, D & Hadas-Lidor, N. (2013). Using the principles of dynamic-cognitive intervention (DCI) as a lever in order to hope the training process. In Rehabilitation Recovery Recovery-Oriented Mental Health. Editors: Yerushalmi, H. & Balush-Kleinman, V. (Hebrew). Israel: Ono Academic College.

Hadas-Lidor, N., Mann, A. & Redlich-Amirav, D. (2013).  "Like the circles on the water": a dynamic cognitive model training staff - professionals and family example of course “Keshet”. In Rehabilitation Recovery Recovery-Oriented Mental Health. Editors: Yerushalmi, H. & Balush-Kleinman, V. (Hebrew). Israel: Ono Academic College.

 

BOOK

Redlich, D. & Amirav, I. (2009). Hope in family members of persons with mental illness. Germany: Lambert Academic Publishing.

Hadas-Lidor, N., Weiss, P., & Redlich, D. (2008). Moderator manual for Keshet: A course for the development of cognitive communication for family caregivers in mental health. (Hebrew) The Magid institute, Hebrew University, Jerusalem.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>