פרופ' אודרי רקח

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
סגן דקאן במנהלת הפקולטה למדעי הרוח
ועדת מינויים יחידתית בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר
פרופ' אודרי רקח
טלפון פנימי: 03-6407124
משרד: שרת, 344

מידע כללי

עוסקת בתחום של סוציולוגיה של החינוך. נושאי המחקר מתייחסים לאי שוויון במערכת החינוך, להיבטים סוציולוגיים בעבודתם של מנהלים ומורים במערכת החינוך, בקשרי בית הספר והקהילה עם דגש על מעורבות הורים.

כיום אני מעורבת במספר מחקרים:  בפערים  מעמדיים ואתניים בהישגים במבחני הבגרות, בתהליכים של שיפור בתי ספר,  ובמעורבות הורים במערכת החינוך , כאשר הדבר כולל יחסים בין מורים והורים בבית הספר, מדיניות בית הספר בנושא והורות לקידום למידה.  המחקרים מבוססים על שיטות מחקר משולבות או מחקרים המושתתים על נתוני עתק. בנוסף, אני פועלת לקדם שותפות בין האקדמיה למערכת החינוך בכדי להטמיע מחקר בתהליכי קבלת החלטות בשדה החינוכי. 

כיום, היום אני ממלאת תפקיד של סגנית דיקאנית לענייני הוראה ותלמידים בפקולטה למדעי הרוח  וראש היחידה לסוציולוגיה של החינוך והקהילה. 

התפיסה המנחה אותי היא שהמחקר עומד במרכז העבודה האקדמית באוניברסיטה ותפיסה זו אני מנסה להנחיל לתלמידי. העשייה המחקרית מפתחת ראיה בקורתית, סקרנית וספקנית לגבי המציאות החברתית ומשנה את ההסתכלות שלנו עליה. מתוך גישה זו, אני רואה את תפקידה של האקדמיה להוביל לשינוי חברתי ולהשפיע על עיצובה של מדיניות החינוך, שיכולה לקדם הוגנות והזדמניות חינוכיות.

קורות חיים

 
תחומי מחקר: אי-שיוויון בקרב כוחות ההוראה, פמיניזציה במינהל החינוך, היבטים סוציולוגיים של ההוראה והמינהל החינוכי.
 
תחומי הוראה: שיטות מחקר וסטטיסטיקה, מנהיגות בחינוך, סוציולוגיה של ההוראה.

תחומי מחקר

     אי שוויון חברתי במערכת החינוך, שיפור הישגים של בתי ספר, מעורבות הורים, עבודתם של מורים ומנהלים

פרסומים נבחרים

 A selection of recent publications in peer-review journals

Addi-Raccah, A. (2015) School principals' role in the interplay between the superintendents and Local Education Authorities: The case of Israel, Journal of Educational Administration, 2, 287-306.  

Addi-Raccah, A. and *Dana, O. (2015).  Private tutoring intensity in schools: A comparison between high and low socio-economic schools, International Studies in Sociology of Education, 25(3), 183-203.   

Addi-Raccah, A. and *Grinshtain, Y. (2016). Teachers' capital and relations with parents: A comparison between Jewish and Arab teachers in Israel. Teaching and Teacher Education, 60, 44-53.

Addi-Raccah, A. and *Grinshtain, Y. (2017).  Forms of capital and teachers’ views of collaboration and threat relations with parents in Israeli schools, Education and Urban Society. 49(6),616-640.

Addi-Raccah. A., & *Grinshtain, Y. (2018). Teachers' capital in view of intensive parental involvement in school: The case of teachers in high socio-economic status schools in Israel. Research Papers in Education. 33(5), 599-619.

Addi-Raccah, A., *Amar, J and *Asuwal, I. (2018) Schools’ influence on their environment: The parents' perspective. Educational Management Administration & Leadership.  46(5), 782-799.

Addi-Raccah, A.  and Yemini, Y.  (2018). What is up? Parental participation in WhatsApp groups discussions in diverse educational contexts in Israel. Multicultural Education Review. 10(4), 310-326,

Addi-Raccah, A. (2018).  Parental involvement as a 'red flag' for school: Parents watching over school in Israel, La Familia Journal, 55/252, 317-347 (paper invited).

*Grinshtain, Y., & Addi-Raccah, A. (2018). Forms of capital and their contribution to levels of participation in decision-making at school. Studies in Educational Administration & Organization, 36, 141-170 (in Hebrew).

Addi-Raccah, A.  (2019) Private tutoring as a double-edged sword phenomenon: The case of a high SES secondary school in Israel, British Journal of Educational Research, 45(5), 938-930.

Addi-Raccah, A. and *Friedman, N. (2019) A liminal approach to parents in leadership positions in schools with students of high socioeconomic background in Israel, Journal of Educational Administration,  58(1),96-110.

Addi-Raccah. A. (2020) Resources and influences: Parents in leadership positions in low/mid- SES and high-SES schools in Israel, Educational Administration Quarterly, 56(4), 600-640.

*Grinshtain, Y., & Addi-Raccah, A. (2020). Teachers' capital and participation in decision-making at school: gendered differences. International Journal of Educational Management, 34 (6),1021-1034.

Addi-Raccah, A. and *Grinshtain Y., (2021) Teachers’ professionalism and relations with parents: Teachers' and parents' views, Research Paper in Education,

Addi-Raccah, A., Dusi P. and *Tamir, N. (2022). What can we learn about research on parental involvement in school?  Bibliometric and thematic analyses of academic journals, Urban Education,

*Bahack, H. and Addi-Raccah, A.  (2022) PhD First-generation and continuing-generation  students' academic experience and strengths , Higher Education, JCR=4.634

Addi-Raccah, (2022). A School credentials: A matter of educational sector, school and locality socio-economic contexts, Education and Urban Society, 54(1) 3 –28,

Addi-Raccah, A. and *Tamir, N. (2022) Mothers as teachers to their children: Lesson   learn during covid-19 pandemic, Journal of Family Studies

Dusi, P. and Addi-Raccah, A.  Time to rethink the teacher-family alliance? Central issues in the “pandemic” literature on home-school cooperation, Encyclopaideia (about the Journal: Encyclopaideia (unibo.it), is at the top of Educational journals in Italy. For special issue on School-Family Collaboration in an Era of Neoliberal Education Policy

Dusi, P., Addi-Raccah, A., & Mendel, M. (2022). Crises time: an opportunity to rise up against injustice and structural inequalities. Fighting alongside parents for a better world through new forms of school-family co-participation. Encyclopaideia26(63), 1-5.‏

 Grinshtain, Y., Zibenberg, A., & Addi-Raccah, A. (2023). Forms of Capital among Arab and Jewish K-12 Teachers: Development of' Capital Scale'. International Journal of Research in Education and Science9(3), 657-676.‏

Addi-Raccah, A. (2024). The role of digital capital in parental engagement. Education and Information Technologies, 1-28

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>