חוקרים מהמרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי בבית הספר לחינוך זכו במענק יוקרתי של האיחוד האירופי

המענק ניתן עבור הכשרת מורים באירופה ובישראל בתחום הבינה המלאכותית

14 אוגוסט 2024
גיא כהן וד"ר ענת כהן
גיא כהן וד"ר ענת כהן

האיחוד האירופי הודיע באחרונה על זכייתם של חוקרים מהמרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי בבית הספר לחינוך ע"ש חיים וג'ואן קונסטנטינר, במענק לבניית תוכנית הכשרה ייחודית למורים ופרחי הוראה, שמתמקדת בשילוב בינה מלאכותית בתהליכי הוראה ולמידה בישראל וברחבי אירופה. יוזמה זו, אשר תפותח בשיתוף עם מספר מוסדות מחקר ופיתוח אירופאים, תהיה פתוחה לציבור ותעוצב בשיתוף עם מורים, תוך שילוב צרכיהם ותובנותיהם. בהטמעת התוכנית ובפיתוחה יהיה שותף מרכז המורים הארצי לַמְדַע, המתמחה בהכשרת מנהיגות בחינוך המדעי והטכנולוגי בבתי הספר היסודיים בישראל.

 

בינה מלאכותית (AI), מייצגת שינוי פרדיגמה משמעותי במגזרים שונים, ומעצבת מחדש את אופן הפעולה של תעשיות, כלכלות ומערכות חינוך. בתחום החינוך, בינה מלאכותית מסייעת להתאמה אישית של חוויית הלמידה, מסייעת בתהליכי אוטומטיזציה של משימות ניהוליות ותהליכי הערכה ומספקת כלים שעוזרים למחנכים ולתלמידים בעת ההוראה והלמידה. על ידי קידום פרסונליזציה בהוראה וסביבות למידה אדפטיביות, בינה מלאכותית לא רק הופכת את החינוך לנגיש יותר, אלא גם מספקת מענה לצרכיהם של לומדים בעלי מאפיינים שונים, ומכינה אותם בצורה יעילה יותר לעתיד המתפתח במהירות.

 

"חינוך כלל התלמידים מגיל צעיר על בינה מלאכותית הוא חיוני שכן הוא מכין אותם לעולם מונע בינה מלאכותית ומטפח חשיבה ביקורתית ואתית. מורים זקוקים להכשרה ממוקדת כדי ולפתח אוריינות של בינה מלאכותית ולשלב ביעילות כלי בינה מלאכותית בתוכניות הלימודים שלהם, תוך התמקדות לא רק בשימוש בהם, אלא גם בהשלכות רחבות יותר. גישה זו מבטיחה שהתלמידים הם לא רק צרכנים של טכנולוגיה דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית, אלא גם מסוגלים לעצב את עתידה", מסבירה ד"ר ענת כהן, ראשת המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי בבית הספר לחינוך.

 

"מה שמייחד את הפרויקט הוא הוא הגישה ההוליסטית - במקום להתמקד אך ורק בהיבטים הטכניים של בינה מלאכותית, פרויקט זה מדגיש את ההשלכות הפדגוגיות של בינה מלאכותית, מסייע למחנכים לא רק כיצד להשתמש בה אלא גם כיצד ללמד אותה. מיקוד כפול זה מבטיח שכלי בינה מלאכותית ישמשו לשיפור תהליכי הלמידה בצורה יעילה ואתית. הזכייה במענק מחדדת את החשיבות והעניין של אירופה בשיתוף פעולה עם ישראל במחקר וחדשנות, במיוחד כמובילה בתחום הבינה המלאכותית", מוסיף ומסכם גיא כהן, דוקטורנט במרכז.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>