סמסטר שלם בחו"ל

רימון וגולן שהשתתפו בתוכנית חילופי הסטודנטים.ות של אוניברסיטת תל אביב משתפים בחוויות

05 אוגוסט 2024
עשה לך חשק להירשם?

ההרשמה לחילופים לאביב 2025 נמצאת בעיצומה. למעלה מ-50 אוניברסיטאות ברחבי העולם מחכות שתגיעו. לכל הפרטים >>

תכירו את רימון אהרוני, סטודנטית בתוכנית פילוסופיה, פוליטיקה וכלכלה, ואת גולן שומאן, סטודנט להיסטוריה ולחינוך, שחזרו לאחרונה מסמסטר שלם באוניברסיטת NYU במדריד ובאוניברסיטה הבינלאומית של ונציה במסגרת בתוכנית לחילופי סטודנטים.ות של בית הספר הבינלאומי ע"ש לאווי. נתנו להם לפרוק את המזוודות וביקשנו לשמוע חוויות.

 

להגיע לשיעור בסירה

גולן שומאן, סטודנט להיסטוריה ולחינוך, בחר לנסוע לסמסטר באוניברסיטה הבינלאומית של ונציה. "תוכנית חילופי הסטודנטים שם מאוד ידידותית", אמר גולן. "האוניברסיטה נמצאת בעיר היסטורית על אי, אז כדי להגיע לקמפוס לקחנו מדי יום סירה".

 

לדבריו של גולן, הוא מצא בוונציה סביבה אקדמית ייחודית ששמה דגש על לימודים של נושאים ותרבויות בלתי מוכרים, אבל לא הכול זה רק לימודים: התוכנית אפשרה לו גם לטייל באיטליה ולהשתתף בפעילויות חוץ-אקדמיות שונות, כמו דיונים בלתי פורמליים עם פרופסורים וסטודנטים.

 

שני הקורסים שהכי מצאו חן בעיני גולן היו קורס על היסטוריה איטלקית שנלמדת באמצעות סרטים, וקורס על הפרובינציות של האימפריה הרומית. "אפילו דיברנו קצת על הצבא הרומי בממלכת יהודה, שזה כמובן מתחבר אלינו", הוא משתף. הוא גם השתתף בקורס ללימוד איטלקית, שהיה מהנה ומאוד מעשי. "המורים שם מאוד טובים, הם פתוחים ועוזרים מאוד. בזכות רכישת השפה ממש התחברתי לאיטלקים ולתרבות שלהם, הצלחתי ליצור חברויות קרובות מאוד עם המקומיים ואפילו הרגשתי בנוח ללכת לחדר הכושר המקומי", הוא מספר.

 

שטים כל הדרך לשיעור. גולן שומאן וחברים ללימודים באוניברסיטה הבינלאומית של ונציה

שטים כל הדרך לשיעור. גולן שומאן וחברים ללימודים באוניברסיטה הבינלאומית של ונציה

 

הסברה ישראלית

ה-7 באוקטובר תפס את גולן באיטליה, והוא ניצל את ההזדמנות להשמיע את הקול הישראלי בקמפוס: "ארגנו אירועי הסברה כדי לתת את נקודת המבט שלנו על הסכסוך, בצורה מכובדת ומתונה. הסתבר לנו שאנשים רבים לאנשים שלא יודעים כמעט כלום על ישראל", הוא סיפר. "הקהילה הקטנה והקרובה של האוניברסיטה הייתה מכבדת ותומכת, מה שיצר אווירה חיובית למרות האתגרים.

 

עבור גולן, החוויה הייתה משנת חיים. "זה דחף אותי לעשות דברים שמעולם לא דמיינתי, כמו לצאת למסע לעלייה לרגל בבולוניה לבד," הוא שיתף. "אני לא מאוד רוחני, אבל עשיתי שם מדיטציה בפסגה וזה נתן לי הרבה כוח להמשיך".

 

טיפ למי שרוצה להירשם לתוכנית לחילופי סטודנטים.ות

"תתכוננו מראש, במיוחד מבחינת איך לדבר על מצב ישראל. יהיו אתגרים ואי ודאות, אבל זה בהחלט שווה את זה."

 

 

ללמוד באנגלית, לחיות בספרדית

המוטיבציה של רימון אהרוני, סטודנטית שנה שלישית בתוכנית פילוסופיה, פוליטיקה וכלכלה (PPE) באוניברסיטת תל אביב, ללימודים בחו"ל הייתה ברורה: "רציתי לחוות את החיים בחו"ל, ללמוד בשפה שונה ולהעשיר את החוויה האקדמית שלי בקורסים שאין לנו כאן באוניברסיטת תל אביב," היא הסבירה.

 

במהלך סמסטר החילופים שלה באוניברסיטת-NYU מדריד, רימון לקחה קורסים בשיווק, בניהול ובארגוני עסקים, תחומים שלרוב לא נלמדים בדרך כלל בתוכנית הלימודים שלה בארץ. "זה אפשר לי לחקור נושאים חדשים ולהרחיב את האופקים האקדמיים". לדבריה, החיים העצמאיים במדריד גם עזרו לה לפתח כישורי חיים חיוניים. "מצאתי דירה, פתחתי חשבון בנק ולאט לאט הכרתי את השוק המקומי. כל אלו היו חוויות חדשות עבורי", היא משתפת.

 

חולמת בספרדית? רימון אהרוני עם חברים ללימודים באוניברסיטת NYU במדריד

חולמת בספרדית? רימון אהרוני עם חברים ללימודים באוניברסיטת NYU במדריד

 

גם עבור רימון, המלחמה שפרצה בישראל הוסיפה למורכבות העניינים. "נקראתי למילואים, והיה קשה להחליט אם להישאר או לחזור," רימון סיפרה. לבסוף היא בחרה להישאר ולהשלים את הסמסטר. לדבריה, התמיכה מצד הסגל ב-NYU מדריד הייתה יקרת ערך.

בהתבוננות לאחור על החוויה שלה, רימון הדגישה את הצמיחה האישית שהיא חוותה. "לחיות רחוק מהמשפחה שלי בפעם הראשונה וליצור שגרה בארץ חדשה היה מאתגר אך מתגמל," היא משתפת.

 

טיפ למי שרוצה להירשם לתוכנית לחילופי סטודנטים.ות

"תהיו פתוחים ותתמקדו בחוויה, באנשים, בתרבות ובאקדמיה. זה שווה את זה".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>