פרופ' עפרה ענבר

מורה מן החוץ בבית הספר הבינלאומי על שם לאוי
מורה מן החוץ בביה"ס לחינוך
בית הספר הבינלאומי על שם לאוי מורה מן החוץ
פרופ' עפרה ענבר
טלפון פנימי: 03-6406045

קורות חיים

מהלך לימודים

- אוניברסיטת ת"א ביה"ס לחינוך, 1999, ד"ר

- אוניברסיטת ת"א ביה"ס לחינוך, המגמה להוראת שפות, 1988, מ.א

- אוניברסיטת ת"א ביה"ס לחינוך, החוג לספרות אנגלית ואמריקאית, 1976. ב.א.

 

ניסיון מקצועי

- מרצה במכללת בית ברל ׁׁׁׁ(1986-2011). מרצה בכירה מ-2008 

- מפקחת לאנגלית במשרד החינוך (1991-1997)

- ראש המסלול להוראת אנגלית במכללת בית ברל (2000-2004)

 

בבית הספר לחינוך ע"ש חיים וג'ואן קונסטנטינר 

- מרכזת תכנית לתואר שני בהוראת אנגליתMA TESOL לתלמידי חו"ל (2003-2010)

- מרצה בתכנית להוראת שפות ובתעודות הוראה (מ-2007)

- מרכזת התכניות לתעודות הוראה (2007-2011)

- מורה בכירה (מ-2008)

- ראש היחידה להכשרה להוראה (מ-2011)

 

מחקר נוכחי

- אוריינות ההערכה 

- הוראת תכנים באנגלית במוסדות להשכלה גבוהה

הוראת אנגלית כשפה זרה בעידן גלוקאלי

שיעורים (מבחר)

- סוגיות בהוראת שפות

- הערכה מעצבת

- תכנון לימודים והערכה בהוראת שפות בעידן דיגיטלי

- המורה כחוקר

- המורה לשפות: רקע, תפיסות וידע לשוני  

שפת ההוראה בהקשרים רב-לשוניים     

תחומי מחקר והוראה

תחומי מחקר

-מדיניות לשונית: הוראת ולמידת שפות; מורים לשפות; דוברות ילידית בהוראת שפות; תלמידים 

 עולים במערכת החינוך; הוראת ערבית לדוברי עברית; לומדי שפה צעירים;

-הערכת הישגים: תרבות ההערכה, הערכה מעצבת, אוריינות ההערכה, מבחנים בינלאומיים

פרסומים

Edited books

Spolsky, B., Inbar-Lourie O., & Tannenbaum, M. (Eds.). (2014). Challenges for language education and policy: Making space for people. New York City: Routledge.

Donitsa-Schmidt, S., & Inbar-Lourie, O. (Eds.). (2014). Issues in language teaching in Israel Part I. (In Hebrew). Tel-Aviv: The Mofet Institute.

Donitsa-Schmidt, S., & Inbar-Lourie, O. (Eds.). (2014). Issues in language teaching in Israel Part II. (In Hebrew). Tel-Aviv: The Mofet Institute.

Referred Articles

Shohamy, E., & Inbar O. (1991). Validation of listening comprehension tests: The effect of text and question type. Language Testing 8(1), 23-40.

Inbar-Lourie, O. (2004). Native speaker background and EFL teachers: An investigation of perceptions. Helkat Lashon 35, 106-124. (In Hebrew

 Donitsa-Schmidt, S., Inbar, O., & Shohamy, E. (2004). The effects of teaching Spoken Arabic on students' attitudes and motivation. The Modern Language Journal, 88(2), 217-228.

Levine, T., Shohamy, E., & Inbar, O. (2008). Achievements in academic Hebrew among immigrant students in Israel. Studies in Jewish Education, XI, 37-66.

Inbar-Lourie, O. (2008). Building literacy in language assessment competencies: A focus on language testing courses. Language Testing, 25(3), 385-402.

Inbar, Lourie, O., & Donitsa-Schmidt, S. (2009). Exploring classroom assessment practices: The case of teachers of EFL. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 16(2), 185-204.

Inbar-Lourie, O. (2010). English only? The linguistic choices of teachers of young EFL learners. International Journal of Bilingualism, 14(3), 351-367.

Inbar-Lourie, O. (2013). Language assessment literacy: Editorial. Language Testing Journal, 30(3), 301-307.

Chapters in books

Inbar, O., Donitsa-Schmidt, S., & Shohamy, E. (2000). Students’ motivation as a function of language learning: The teaching of Arabic in Israel. In Z. Dornyei & R. Schmidt (Eds.), Motivation and second language acquisition (pp. 289-303). Manoa: University of Hawaii Press.

Inbar-Lourie, O. (2005). Mind the gap: Self and perceived native speaker identities of EFL teachers. In E. Llurda (Ed.), Non-native language teachers: Perceptions, challenges, and contributions to the profession (pp. 265-281). Boston, MA: Springer.

Inbar-Lourie, O. (2005). English Teaching in Israel: Challenging Diversity. In G. Braine (Ed.), Teaching English to the world: History, curriculum & practice (pp. 81-92). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Inbar-Lourie, O., & Shohamy, E. (2010). Assessing young language learners: What is the construct? In M. Nikolv (Ed.). Contextualizing the age factor: Issues in early foreign language learning (pp. 83-96). Berlin: Mouton de Gruyter.

Inbar, O., Vogel, G., Zeiger T., & Nasser A. (2011). The impact of external or internal evaluators on the decision -making process in an ׁevaluation study. In B. Fresko (Ed.), Evaluation as a constitutive process (pp. 45-60). The Research Unit, Beit Berl College. (In Hebrew

Inbar-Lourie, O., & Donitsa-Schmidt, S. (2012). Englishization in an Israeli teacher education college: Taking the first steps. In A. Dois, D. Lasagabaster & J. M. Sierra (Eds.), English-medium instruction at university worldwide: Challenges and ways forward (pp. 151-173). Clevedon: Multilingual Matters.

Inbar-Lourie, O. (2014). Mother-tongue use in teaching English to young learners. In S. Donitsa-Schmidt & O. Inbar-Lourie (Eds.), Issues in Language Teaching in Israel. (pp. 127-152).Tel-Aviv: The Mofet Institute. (In Hebrew).

Donitsa-Schmidt, S. & Inbar-Lourie, O. (2014). Teaching courses in English in teacher education colleges in Israel: the students' voice. In S. Donitsa-Schmidt & O. Inbar-Lourie (Eds.), Issues in language teaching in Israel. (pp. 198-221). Tel-Aviv: The Mofet Institute. (In Hebrew).

Inbar-Lourie, O. (2014). Knowledge-based language teachers' standards: Who is the good teacher? in B. Bugajska-Jaszczołt, J. Karczewska, A. Przychodni, & E. Zyzik (Eds.), Kompetentny Nauczyciel Wczesnej Edukacji inwestycjąw Lepszą Przyszłość Vol I ( pp. 151-160). Keilze: Wydawnictwo Uniwersytetu Press.

Inbar-Lourie, O. & Gagné, A.  Multiple perspectives on language proficiency development of non-native English-speaking teacher candidates in Canada and Israel. In Jodi, Crandall & MaryAnn Christison, Editors. Teacher education and professional development in TESOL: Global perspectives (pp. 110-126).  NY: Routledge Taylor & Francis.

Encyclopedias

Inbar-Lourie, O. (2008). Language assessment culture. In E. Shohamy & N. H. Hornberger (Eds.), Encyclopedia of Language and Education (2nd ed.), Vol. 7: Language Testing and Assessment (pp. 285-300). Springer Science + Business Media LLC.

Jakar, V., & Inbar-Lourie, O. (2008). Sociology of language and education: Empirical and global perspectives. In K. King & N. H. Hornberger (Eds.), Encyclopedia of Language and Education, (2nd ed.), Vol. 10: Research Methods in Language and Education (pp. 15-26). Springer Science + Business Media LLC.

Inbar-Lourie, O. (2013). Language assessment literacy. In C. A. Chapelle (Ed,). The Encyclopedia of Applied Linguistics (pp. 2923-2931). Oxford: Wiley Blackwell Publishers.

Inbar-Lourie, O. (2013). Assessing Hebrew. In A. J. Kunnan (Ed.). The Companion to Language Assessment. (pp. 1799–1814). Oxford: Wiley-Blackwell Publishers.

27. Inbar-Lourie, O. (2016). Language assessment literacy. Encyclopedia of Language and Education. S. May (Ed.). Volume oh language

assessment. E. Shohamy (Ed.). Springer Science + Business Media LLC

Reports

Spolsky, B., Shohamy, E., Inbar, O., & Shuster Y. (1997). The Amharic language  in Israel. (in Hebrew). The Language Policy Research Center, Bar-Ilan University.

Spolsky, B., Amara, M., Ben-Meir, D., Gordon, C., D., Inbar, O., Toporoff, D., & Steiner J. (1999). The Mashov grade 8 examination: Didactic conclusions and recommendations. Chief Scientist office, the Ministry of Education and the National Institute for Testing and Evaluation: Jerusalem.

Levine, T., Shohamy, E, Spolsky, B., Levy-Keren, M, Inbar, O., Shemesh, M. (2003). The achievements of immigrant students. (In Hebrew) The Chief Scientist office, the Ministry of Education: Jerusalem.

Vogel, G., Zeiger, T., Inbar, O., & Nasser, A. (2005). Evaluating the ‘English for Academic Purposes Program’ at Beit Berl College. (In Hebrew). The Research Unit, Beit Berl Academic College of Education.

Inbar, O., & Gagne, A. (2005). Language proficiency development of non-native English-speaking teacher candidates: A comparative case study of two teacher preparation programs in Canada and Israel. TIRF: The International Research Foundation for English Language Education.

Shohamy, E., & Inbar, O. (2006). The teaching of EFL in the first grade: EFL teachers versus homeroom teachers. (In Hebrew).  The Pedagogical Secretariat, Ministry of Education.

Inbar-Lourie, O. (2007). The professional standards for English teachers: Investigation of the knowledge constructs and interfaces with EFL programs in academic institutions in Israel. (In Hebrew) Tel-Aviv: The Mofet Institute.

Shohamy, E., Inbar-Lourie, O., & Phoener, M. (2008). Investigating assessment perceptions and practices in the advanced foreign language classroom. (Report No. 11080). University Park, PA: Center for Advanced Language Proficiency Education and Research. http://calper.la.psu.edu/publications.php

Olshtain, E., & Inbar-Lourie, O. (2013). Survey of the Teaching of English in Israel

2012 -2013. Presented to Clore Israel Foundation Board of Trustees. Jerusalem: The NCJW Research Institute for Innovation in Education the Hebrew University.

Curriculum documents

Spolsky, D., Ben Meir, D., Inbar, O., Orland, L., Steiner, J., & Vermel, J. (2001). Principles and standards for learning English as a foreign language in Israeli schools. Jerusalem: The Ministry of Education.  

 

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>