אני חבר סגל בחוג מאז 2010. את הדוקטורט סיימתי באוניברסיטת קיל באנגליה בה חקרתי את ההשפעות החברתיות והפוליטיות של מנועי חיפוש. מחקרי עוסקים בתחום התקשורת הבינלאומית. אני חוקר את האופן שבו מידע הופך לכוח, ולאחרונה הוצאתי ספר בנושא. אני גם מתעניין בשיטות מתקדמות לניתוח טקסט ממוחשב (כמו ניתוח סמנטי רשתי) במטרה לגלות הטיות, מבני כוח ודפוסים בזרימת המידע בשפות שונות.
פרופ' אלעד שגב

מידע כללי
תחומי מחקר
- תקשורת בינלאומית
- תדמית מדינות ותרבות
- אמריקניזציה וגלובליזציה
- זרימת חדשות בינלאומית
- חיפוש מידע
- ניתוח רשתות וכריית נתונים
השכלה
2009 PhD בפוליטיקה ויחסים בי"ל, אוניברסיטת קיל, אנגליה
2003 MSc בטכנולוגיה ומערכות מידע, אוניברסיטת תל אביב
1996 BFA בחוג לתקשורת לקולנוע וטלוויזיה, תל אביב
קורסים
- יסודות בחברת הרשת
- סדנה בניתוח טקסטואלי רישתי
- מידע וכוח: חברה וטכנולוגיה בעידן הדיגיטלי
- תיאוריות בתקשורת ב': השפעות והשלכות
- מחקרים עכשוויים בתקשורת
- ניתוח רשתות
פרסומים אחרונים
ספרים:
Segev, E. (2025). Information and Power: Popular and Personal Storytelling in the Digital Age. New York: Routledge.
Segev, E. (2022). Semantic Network Analysis in Social Sciences. New York/Abingdon: Routledge.
מאמרים:
Segev, E., Tago, A., & Shibuya, Y. (2025). Power and relatedness in the construction of images and emotions towards foreign countries: A cross-national comparison of public opinions in Japan and Israel. International Journal of Public Opinion Research, 37(3). doi:10.1093/ijpor/edaf048
Segev, E. & Manor, I. (2025). What ChatGPT “thinks” about your country? Sentiments and frames of AI geographies. Policy & Internet. doi:10.1002/poi3.70013
Boudana, S. & Segev, E. (2024). Fake news makes the news: definitions and framing of fake news in mainstream media. Journalism Practice. doi:10.1080/17512786.2024.2379898
Manor, I. & Segev, E. (2023). Follow to be followed: The centrality of MFAs in Twitter networks. Policy & Internet, 15(4),687–712. doi:10.1002/poi3.368
Segev, E. (2023). Sharing feelings and user engagement on Twitter: It’s all about me and you. Social Media & Society. doi:10.1177/20563051231183430
Hatzir. N. A.& Segev, E. (2022). Intergenerational communication: The meaning of communication channels and their affordances. Family Communication, 23(1), 41–51. doi:10.1080/15267431.2022.2126476
Watanabe, K., Segev, E., & Tago, A. (2022). Discursive Diversion: Manipulation of Nuclear Threats by the Conservative Leaders in Japan and Israel. International Communication Gazette, 84(7-8), 721–748. doi:10.1177/17480485221097967
Tago, A., Watanabe, K., & Segev, E. (2022). Can a Leader Divert People’s Eyes from its Political Scandal? Cross-national Experiments of Diversionary Action in Israel and Japan. International Interactions, 48(5), 1056–1069. doi:10.1080/03050629.2022.2044326
Segev, E. & Boudana, S. (2022). What you google is where you are from: Power and proximity in the global information flow of online searches. The Information Society, 38(2), 79–99. doi: 10.1080/01972243.2022.2027588