פרופ' אלעד שגב

סגל אקדמי בכיר בהחוג לתקשורת ע"ש דן
החוג לתקשורת ע"ש דן סגל אקדמי בכיר
פרופ' אלעד שגב
טלפון פנימי: 03-6406521
משרד: נפתלי, 707

מידע כללי

אני חבר סגל בחוג מאז 2010. את הדוקטורט סיימתי באוניברסיטת קיל באנגליה בה חקרתי את ההשפעות החברתיות והפוליטיות של מנועי חיפוש. מחקרי עוסקים בתחום התקשורת הבינלאומית. אני חוקר את האופן שבו מידע הופך לכוח, ולאחרונה הוצאתי ספר בנושא. אני גם מתעניין בשיטות מתקדמות לניתוח טקסט ממוחשב (כמו ניתוח סמנטי רשתי) במטרה לגלות הטיות, מבני כוח ודפוסים בזרימת המידע בשפות שונות.

תחומי מחקר

  • תקשורת בינלאומית
  • תדמית מדינות ותרבות
  • אמריקניזציה וגלובליזציה
  • זרימת חדשות בינלאומית
  • חיפוש מידע
  • ניתוח רשתות וכריית נתונים

השכלה

2009    PhD בפוליטיקה ויחסים בי"ל, אוניברסיטת קיל, אנגליה

2003    MSc בטכנולוגיה ומערכות מידע, אוניברסיטת תל אביב

1996    BFA בחוג לתקשורת לקולנוע וטלוויזיה,  תל אביב

קורסים

  • יסודות בחברת הרשת
  • סדנה בניתוח טקסטואלי רישתי
  • מידע וכוח: חברה וטכנולוגיה בעידן הדיגיטלי
  • תיאוריות בתקשורת ב': השפעות והשלכות
  • מחקרים עכשוויים בתקשורת
  • ניתוח רשתות
     

פרסומים אחרונים

ספרים:

Segev, E. (2025). Information and Power: Popular and Personal Storytelling in the Digital Age. New York: Routledge.

Segev, E. (2022). Semantic Network Analysis in Social Sciences. New York/Abingdon: Routledge.

מאמרים:

Segev, E., Tago, A., & Shibuya, Y. (2025). Power and relatedness in the construction of images and emotions towards foreign countries: A cross-national comparison of public opinions in Japan and IsraelInternational Journal of Public Opinion Research, 37(3). doi:10.1093/ijpor/edaf048

Segev, E. & Manor, I. (2025). What ChatGPT “thinks” about your country? Sentiments and frames of AI geographiesPolicy & Internet. doi:10.1002/poi3.70013

Boudana, S. & Segev, E. (2024). Fake news makes the news: definitions and framing of fake news in mainstream mediaJournalism Practice. doi:10.1080/17512786.2024.2379898 

Manor, I. & Segev, E. (2023). Follow to be followed: The centrality of MFAs in Twitter networksPolicy & Internet, 15(4),687–712. doi:10.1002/poi3.368

Segev, E. (2023). Sharing feelings and user engagement on Twitter: It’s all about me and youSocial Media & Society. doi:10.1177/20563051231183430

Hatzir. N. A.& Segev, E. (2022). Intergenerational communication: The meaning of communication channels and their affordancesFamily Communication, 23(1), 41–51. doi:10.1080/15267431.2022.2126476

Watanabe, K., Segev, E., & Tago, A. (2022). Discursive Diversion: Manipulation of Nuclear Threats by the Conservative Leaders in Japan and IsraelInternational Communication Gazette, 84(7-8), 721–748. doi:10.1177/17480485221097967

Tago, A., Watanabe, K., & Segev, E. (2022). Can a Leader Divert People’s Eyes from its Political Scandal? Cross-national Experiments of Diversionary Action in Israel and JapanInternational Interactions, 48(5), 1056–1069. doi:10.1080/03050629.2022.2044326

Segev, E. & Boudana, S. (2022). What you google is where you are from: Power and proximity in the global information flow of online searchesThe Information Society, 38(2), 79–99. doi: 10.1080/01972243.2022.2027588

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>