ד"ר אמיר חרש

עמית הוראה בלימודים כלליים
לימודים כלליים עמית הוראה
ד"ר אמיר חרש

השכלה

2020-2012 - סטודנט בלימודי דוקטורט בבית הספר למדעי התרבות, אוניברסיטת תל אביב, בהנחיית פרופסור ישעיהו שן. נושא העבודה: קשב, הערכה אסתטית ורעש סמנטי בקריאה של טקסט ספרותי.

2010-2008 - לימודי תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית, אוניברסיטת תל אביב. סיום בהצטיינות יתרה. כתיבת עבודת תזה בהנחיית דר' דומיניק לאמי בנושא עיוורון קשבי ומודעות פנומנולוגית.

2004-2008 - התוכנית הבין תחומית לתלמידים מצטיינים על שם דב לאוטמן, אוניברסיטת תל אביב.

תחומי עניין

מחקר אמפירי וקוגניטיבי של קריאת ספרות. קשב. מעקב אחרי תנועות עיניים. רעשים כשלים ותקלות במהלך קריאת ספרות. אסתטיקה אמפירית. מדע בדיוני. ספרות פוסט אפוקליפטית. רומנים בלשיים. כתיבה ניאו-מיתולוגית. שירה מדוברת. שירה אלגוריתמית. פנזינים. פרפורמנס מבוסס טקסט.

 

פרסומים

Harash, Amir. "The Failed Foregrounding Model" Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. In press..

חרש, אמיר. ושן ישעיהו. (2020) "ניסיון בקריאת ספרות ושיפוט אסתטי". תעודה ל. גיליון המוקדש ל"מבנה פואטי, תהליכים קוגניטיביים ואינטואיציה ספרותית" בעריכת אוריה כפיר ועידית עינב נוב. עמ' 81-107.

2019 - 'ברונז - פנטזיה כנענית'. רומן, הוצאת כתר. עריכה אלי הירש.

2019 - שני פרקים בספר הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה לקורס "יצירות נבחרות בתרבות המערב". פרק אחד על היצירה "פאוסט" של גתה והשני על "הציפורים" לאריסטופנס.

Harash, Amir, and Yeshayahu Shen. "Reading as an obstacle race: processing difficulty, semantic noise and the aesthetic experience." Versus 45.1 (2016): 71-92.

2013 -  "יתבטל העולם", רומן בלשי שיצא לאור בהוצאת כתר בשיתוף עם פרויקט קסת, בעריכת יערה שחורי.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>