אוניברסיטת תל אביב במקום ה-7 בעולם במדד היזמות של בוגרות ובוגרי המוסדות הטובים בעולם

גם השנה, אוניברסיטת תל אביב הראשונה בישראל והיחידה מחוץ לארה"ב שמדורגת בעשירייה הפותחת

05 ספטמבר 2024

אוניברסיטת תל אביב שוב מככבת בדירוג האוניברסיטאות של מדד ה-PitchBook לשנת 2024. על פי הנתונים, בוגרות ובוגרי האוניברסיטה מדורגים במקום השביעי המרשים בצמרת היזמות העולמית בדירוג של 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם, במספר בוגריה היזמים.ות שהקימו חברות וגייסו עבורן הון.

 

הישג זה מסמן את אוניברסיטת תל אביב כמוסד הראשון מחוץ לארה"ב שמדורג כל כך גבוה מבחינת בוגרי הקמת סטארט-אפים והבטחת מימון הון סיכון, וכאוניברסיטה היחידה מחוץ לארה"ב בין 10 האוניברסיטאות המובילות. בנוסף, תוכנית ה-MBA של הפקולטה לניהול ע"ש קולר מדורגת במקום ה-13 עם המספר הגבוה ביותר של בוגרים שהפכו למייסדים.

 

זו השנה השלישית ברציפות שבוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב שומרים על מנהיגותם ביזמות עולמית. 814 יזמים ויזמיות בוגרי ובוגרות תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, שהקימו 677 חברות אשר גייסו הון בהיקף של 26.5 מיליארד דולר. בוגרות ובוגרי התארים המתקדמים של אוניברסיטת תל אביב מדורגים במקום ה-13, עם 354 יזמים.ות שהקימו 336 חברות הזנק וגייסו 9.1 מיליארד דולר. 

 

אוניברסיטת תל אביב מובילה גם בדירוג נשים יזמיות

האוניברסיטה מדורגת במקום 21 בעולם בבוגרות התואר הראשון, ובמקום ה-17 בעולם במספר הנשים היזמיות בוגרות תארים מתקדמים, שהקימו חברות וגייסו עבורן הון.

 

שלוש אוניברסיטאות ישראליות נוספות נכללו ברשימה היוקרתית: הטכניון מדורג במקום ה-16, האוניברסיטה העברית במקום ה-30, אוניברסיטת רייכמן במקום ה-42, ואוניברסיטת בן גוריון במקום ה-47. בראש הרשימה מדורגות במקומות הראשונים אוניברסיטאות העילית בארה"ב: ברקלי (1), סטנפורד (2), הרווארד (3),MIT  (4). אוניברסיטת תל אביב מקדימה אוניברסיטאות מובילות כמו ייל (11), UCLA (12), וקולומביה (13).

 

דירוג האוניברסיטאות השנתי של PitchBook, שנערך על ידי חברת המידע העסקי הנודעת, משווה בתי ספר על ידי ספירת מספר היזמים הבוגרים שגייסו הון סיכון בעשור האחרון.

 

לדירוג המלא > 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>