כנס: ידע בעת הזאת
פרספקטיבות היסטוריות, אתגרים עכשוויים ועתיד ההשכלה הגבוהה
ידע בעת הזאת: פרספקטיבות היסטוריות, אתגרים עכשוויים ועתיד ההשכלה הגבוהה
5-6 בינואר 2014
בעת האחרונה סדרת אירועים ותהליכים, חלקם בלתי תלויים או נדמים ככאלו, מתגבשים לכדי מה שנראה כמשבר באקדמיה הישראלית: מקיצוצים תקציביים נרחבים, ועד ריקון סמכויות המל"ג מתוכן (תהליך הקמת האוניברסיטה באריאל הוא דוגמא פרדיגמטית); מקריאות להחרים את האקדמיה בישראל, המלוות בטענות-נגד הרואות בהן "עירוב הפוליטיקה עם המדע" הפוגע ב"מדע האוניברסלי [...] שיודע בכל עת לחבר בין אנשים מעמים שונים, לאום ודעה פוליטית"*, ועד התערבות ממשלתית בעניינים אקדמים הכוללת ניסיון לסגירת מחלקות שלמות או לפיטורי חברי סגל. תהליכים אלו מצטרפים הן לתהליכים גלובליים, במסגרתם עוברת האוניברסיטה שינויים מרחיקי לכת, והן לשינויים רוחביים בחברה הישראלית, המציבים איומים מקבילים על אתרים נוספים ליצירה וסירקולציה של ידע – מרכז המחקר של הכנסת, בתי המשפט, התקשורת, מערכת החינוך ועוד.