פרופ' יוסי לשם זכה בפרס נשיא המדינה וראש הממשלה לשנת תשפ"ג

זאת על ספרו "50 שנות צפרות בישראל - לעוף עם ציפורים ואנשים", שמסכם 50 שנים של פעילות רב תחומית המזוהה עם רוחו ומורשתו של הנשיא עזר ויצמן

22 ספטמבר 2024
פרופ' יוסי לשם ונשיא מדינה יצחק הרצוג
פרופ' יוסי לשם ונשיא מדינה יצחק הרצוג

פרופ' יוסי לשם, אורניתולוג מבית הספר לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס' וייז, קיבל השבוע את פרס נשיא המדינה וראש הממשלה לשנת תשפ"ג, על עשייתו רבת השנים בתחום הצפרות. במשך חמישה עשורים הוביל פרופ' לשם עשרות מחקרים על מיני ציפורים בסכנת הכחדה ופעל לקידום תיקון החוק להגנת חיות הבר בישראל. מחקרו פורץ הדרך על נדידת הציפורים באזורנו ויישומו המוצלח בשיתוף חיל האוויר הובילו להפחתת תאונות אוויריות. בנוסף, הוא פיתח מתודולוגיה לשימוש בציפורים טורפות בחקלאות להדברה ביולוגית תוך צמצום השימוש בחומרי הדברה, והצליח לרתום מדינות שכנות לשיתוף פעולה איזורי, שמסייע לחקלאי האזור.

 

מחקרים אלו ורבים נוספים פורסמו בספר "50 שנות צפרות בישראל - לעוף עם ציפורים ואנשים", עליו הוענק לפרופ' לשם הפרס.

 

טקס הענקת הפרס התקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, במסגרת טקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי ישראל וראשי ממשלותיה שהלכו לעולמם, בבית הנשיא בירושלים. ועדת פרס נשיא המדינה וראש הממשלה, בראשות ד"ר אברהם חיים, וחברי הועדה ד"ר אורית רישפי, ד"ר אסף טרקטינסקי, גב' נירה פרידמן, מר אופיר ממן, מר איתן דוניץ, בחרה את הזוכרים בקטגוריות השונות, לאחר בחינת כלל העבודות שהוגשו.

 

פרופ' לשם זכה בשנת 2012 בפרס קרן שוברט על תרומתו יוצאת הדופן להגנת הטבע והסביבה וקידום נושאי הצפרות, ובשנת 2017 בפרס מפעל חיים בתחום האקולוגיה ומדעי הסביבה. גם היום הוא ממשיך בפעילות המחקר הבלתי נדלית בארץ ובעולם.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>