0608.1128  ביוגרפיה ואוטוביוגרפיה נשית בקולנוע הישראלי | |
---|---|
גב' יעל מונק | שעור |
האידיאולוגיה הציונית לא הועידה מקום מרכזי לאישה וכך גם הקולנוע הישראלי בראשית דרכו. רק בשנות השבעים, בהשפעת המערב, הופיעו נרטיביים אשר הציגו אישה ישראלית כמו-אוניברסלית, לכאורה משוחררת מכבלי לאומיות. ואולם, הז'אנרים החיוניים ביותר לכינון היסטוריוגרפיה נשית, הביוגרפיה והאוטוביוגרפיה הנשית, הופיעו רק בסוף שנות השמונים, כחלק מאימוץ העמדה הדקונסטרוקטיביסטית שאיפיינה את השיח הישראליות בתקופה זו. קורס זה יתמקד באיפיון אותם נרטיביים, הן ברמת התכנים והן ברמת המבע הקולנועי, תוך השוואה לז'אנר האוטוביוגרפיה הקולנועית הנשית בכלל.
שלושת הסרטים המרכזיים שיעמדו במרכז הדיון: "הקיץ של אביה" (כמאי: אלי כהן, 1989), "שחור" (במאי: שמואל הספרי, 1994 ) ו"איה: אוטוביוגרפיה דמיונית" (במאית: מיכל בת-אדם, 1995) אילו הביוגרפיה והאוטוביוגרפיה בקולנוע הישראלי הופיעו רק בסוף שנות השמונים, | |
הערות: סמ' א' 2 ש"ס |