ידיעון תשס"ט

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

התוכנית לכתיבה יוצרת ע"ש פולה ונח מוזס

  1. כתיבת סיפורת: הלימודים הייעודיים (22 ש"ס)
  2. כתיבת סיפורת: לימודי המשך עיוניים (16 ש"ס)
  3. כתיבת שירה: הלימודים הייעודיים (20 ש"ס)
  4. כתיבת שירה: לימודי המשך עיוניים (16 ש"ס)

התוכנית לכתיבה יוצרת ע"ש פולה ונח מוזס (מסלול 116) - 38 ש"ס

התוכנית מתקיימת בשני נתיבים: (א) כתיבת סיפורת; (ב) כתיבת שירה. יחד עם לימודי הליבה יגיע מניין השעות של הלומדים בתוכנית זו ל-64 ש"ס.

מספר המקומות בתוכנית לכתיבה יוצרת מוגבל. את המתקבלים קובעת ועדת קבלה של החוג על-סמך מטלה מעשית שהמועמדים מתבקשים להגיש, לאחר שנמצאו מתאימים להתקבל לחוג לספרות לפי תנאי הקבלה הכלליים של הפקולטה. תלמידים שהתקבלו לחוג, אך לא לתוכנית, יוכלו ללמוד באחת ממגמותיו האחרות, לפי בחירתם.

הרכב הלימודים בתוכנית, מלבד 28 השעות של לימודי הליבה: קורסים ייעודיים של הנתיב (22 או 20 ש"ס); לימודי המשך עיוניים של הנתיב (14 או 16 ש"ס).

תלמידי הנתיב לכתיבת שירה יבחרו בקורס הליבה "פרוזודיה" כבר בשנה א' של לימודיהם.

כתיבת סיפורת: הלימודים הייעודיים (22 ש"ס)

  1. אטיוד בסיפורת (2 ש"ס) בשנה א' של הלימודים: הקורס יתַרגל תופעות מרכזיות וטכניקות בסיפורת באמצעות תרגילי כתיבה, בזיקה לשיעור מבוא לסיפורת שבלימודי הליבה.
  2. סדנאות כתיבה (12 ש"ס): שש סדנאות, אחת בכל סמסטר (לאורך שלוש שנות הלימוד). יש ללמוד סדנאות אצל שני מורים לפחות. במהלך כל סדנה יש להגיש עבודות כתיבה באופן שוטף. בסוף כל סדנה יינתן ציון, כמו בכל קורס בחוג.
  3. סדנה בתרגום סיפורת לעברית או סדנה בעריכת תרגום (2 ש"ס), בשנה ב' או ג' של הלימודים (סדנאות אלה לא ינתנו בכל שנה).
  4. סדנה בביקורת ספרות (2 ש"ס) בשנה ג'.
  5. לימודי לשון עברית (4 ש"ס): קורסים בתחומי הסטיליסטיקה העברית וההכרעות הנורמטיביות, שיופיעו בתוכנית המגמה בידיעון. יש לבחור ב-2 ש"ס בשנה א' וב-2 ש"ס בשנה ב'.
  6. פרוייקט הגמר: גולת הכותרת של הלימודים הייעודיים תהיה יצירת הספרות המקורית שתוגש בסוף הסמסטר השישי ללימודים, במסגרת הסדנה השישית. עבודה זו תיבדק ע"י קורא נוסף, מלבד מנחה הסדנה. למי שיהיה בידו ספר סיפורת בשל בשנה השלישית, יתאפשר להמיר את הסדנה השישית בעבודה אישית עם עורך בכיר.

כתיבת סיפורת: לימודי המשך עיוניים (16 ש"ס)

16 השעות של לימודי ההמשך העיוניים יורכבו בסך-הכל מ- 8-6 ש"ס מלימודי המגמה לספרות עברית
ומ- 8-6 ש"ס מלימודי המגמה לתורת הספרות וספרות כללית. לימודים אלה יכללו:

  1. בחירה של 8 ש"ס מארבעת הקורסים המקיפים הבאים:
    תחנות יסוד בספרות המערב (ממגמת תורת הספרות)
    מבוא לתורת הרומאן (ממגמת תורת הספרות)
    מיסטיקה יהודית והסיפור הקבלי (ממגמת ספרות עברית)
    מבוא לאגדה ולסיפור העממי (ממגמת ספרות עברית)
  2. מכסת השעות כולל הסמינריונים תושלם בבחירה חופשית בקורס(ים) מן המגמות הנ"ל.

כתיבת שירה: הלימודים הייעודיים (20 ש"ס)

  1. אטיוד בשירה (2 ש"ס) בשנה א' של הלימודים: הקורס יתַרגל תופעות וטכניקות בשירה באמצעות תרגילי כתיבה.
  2. סדנאות כתיבה (12 ש"ס): שש סדנאות, אחת בכל סמסטר (לאורך שלוש שנות הלימוד). יש ללמוד סדנאות אצל שני מורים לפחות. במהלך כל סדנה יש להגיש עבודות כתיבה באופן שוטף. בסוף כל סדנה יינתן ציון, כמו בכל קורס בחוג.
  3. סדנה בתרגום שירה לעברית (2 ש"ס) בשנה ב' או ג' של הלימודים.
  4. לימודי לשון עברית (4 ש"ס): קורסים בתחומי הסטיליסטיקה העברית וההכרעות הנורמטיביות, שיופיעו בתוכנית המגמה בידיעון. יש לבחור ב-2 ש"ס בשנה א' וב-2 ש"ס בשנה ב'.
  5. פרויקט הגמר: גולת הכותרת של הלימודים הייעודיים תהיה קובץ השירים המקורי, שיוגש בסוף הסמסטר השישי ללימודים, במסגרת הסדנה השישית. עבודה זו תיבדק ע"י קורא נוסף, מלבד מנחה הסדנה. למי שיהיה בידו ספר שירה בשל השנה השלישית, יתאפשר להמיר את הסדנה השישית בעבודה אישית עם עורך בכיר.

כתיבת שירה: לימודי המשך עיוניים (16 ש"ס)

18 השעות של לימודי ההמשך העיוניים יורכבו בסך-הכל מ- 10-8 ש"ס מלימודי המגמה לספרות עברית ומ- 10-8 ש"ס מלימודי המגמה לתורת הספרות וספרות כללית. לימודים אלה יכללו:

  1. מבוא לשירה העברית החדשה (4 ש"ס) - (ממגמת ספרות עברית)
  2. בחירה באחד משלושת הקורסים הבאים:
    מבוא לשירת ימי הביניים (ממגמת ספרות עברית)
    תורת השירה (ממגמת תורת הספרות)
    פורטרטים של משוררים (קורס משותף לשתי המגמות הנ"ל)
  3. מכסת השעות כולל הסמינרים תושלם בבחירה חופשית בקורס(ים) מן המגמות הנ"ל.  

עמוד זה מתוחזק על ידי גליה בהט This page is maintained by Galia Bahat הצהרה Disclaimer